Konsulttiyhtymä AIKA

Juha Harttunen

Yrityksen kasvu tarvitsee vahvan tarinan, joka inspiroi ja sitouttaa niin hallituksen, johdon kuin henkilöstönkin toimimaan yhtenä joukkueena kohti yhteisiä tavoitteita. Hyvin rakennettu tarina ei pelkästään houkuttele asiakkaita, alihankkijoita ja kumppaneita, vaan se luo myös vetovoimaisen brändin, joka erottuu kilpailijoista. Tämä vahva brändi toimii perustana kaikelle yrityksen toiminnalle, ja sen ympärille rakennetaan jatkuvasti kehittyviä tuote- ja palveluratkaisuja, jotka vastaavat markkinoiden muuttuviin tarpeisiin.

 

Kasvutarinan suunnittelussa on tärkeää huomioida laaja-alainen ymmärrys menestyksen avaintekijöistä. Yrityksen oman asiantuntemuksen yhdistäminen ulkopuolisiin näkemyksiin ja ideoihin luo pohjan innovatiiviselle ja kestävästi kehittyvälle kasvustrategialle. Yhteinen sparrausprosessi auttaa löytämään ainutlaatuiset kilpailuedut, jotka perustuvat tuote- ja palvelumuotoilun jatkuvaan kehittämiseen.

 

Menestyksen kannalta kriittistä on myös proaktiivinen myyntistrategia, joka perustuu ennakoivaan asiakashankintaan ja myyntiprosessin systemaattiseen optimointiin. Tämä mahdollistaa asiakassuhteiden vahvistamisen ja uusien liiketoimintamahdollisuuksien hyödyntämisen ennen kilpailijoita.

 

Strategian tehokas jalkauttaminen edellyttää taitavaa viestintää niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Yrityksen visuaalinen pelikirja on erinomainen tapa viestiä tulevaisuuden suuntaa ja tavoitteita selkeästi kaikille sidosryhmille. Samalla brändin jatkuva vahvistaminen ja kustannustehokas markkinointi tukevat yrityksen kasvutavoitteita ilman ylikorostettua budjettia.

 

Juha Harttunen on tarjonnut liikkeenjohdon konsultointia vuodesta 2011 lähtien. Kokemusta on kertynyt eri kokoisten ja eri toimialoilla toimivien yritysten auttamisesta, mikä on kartuttanut laajaa osaamista yritysten kasvutavoitteiden tukemisessa. Seniorikonsultti Juha Harttunen (eMBA, HHJ PJ) on kehittänyt taitonsa antaa yritysjohdolle täsmällisiä ja oikea-aikaisia neuvoja, erityisesti kaupallisten toimintojen, myynnin ja markkinoinnin optimoinnissa.