Investointipäätösten markkinaperusteet
Mikäli yritys on harkitsemassa investointia esimerkiksi uuteen tuotantoyksikköön tai toimipaikkaan, voidaan investoinnin perusteita konkreettisesti testata asiakkailla markkinatutkimuksen keinoin. Sen pohjalta voidaan mallintaa myynnin tavoitteita, toimintamalleja ja taloudellisia ennusteita ja skenaarioita.
Parempi ymmärrys investoinnin perustana olevasta markkinasta, asiakkuuksista ja niiden konkreettisista tarpeista ja käyttäytymisestä, vähentää investointihankkeen riskitasoa, parantaa tuottonäkymiä ja pienentää yrityksen johdon murheita. Monesti rahoittajat vaativat talouden mallinnuksen pohjaksi syvällisempää näkemystä, jota ei ole muuten kuin markkinatutkimuksen keinoin saatavissa riittävän kattavasti, yhteismitallisesti ja samanaikaisesti.
Vastaava Partner Antti Lehtimäki
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
puh. +358 (0) 40 722 6448